В Україні збереглося всього кілька справних паровозів ГР

У м. Гайворон (Кіровоградщина) на залізничну платформу завантажили паровоз ГР-280 для подальшого транспортування на Закарпаття. Таким чином вийшла на фінішну пряму реалізація пілотного проекту Міністерства інфраструктури України за підтримки Закарпатської облдержадміністрації спільно з партнерами з Німеччини та Швейцарії.

Використання ретро-паровоза на Закарпатті було задумане на початку року для відродження та популяризація Боржавської вузькоколійки. В останні місяці проект кілька разів перебував на межі зриву через технічні причини, однак завдяки наполяганню Геннадія Москаля, котрий неодноразово звертався до керівництва Мінінфраструктури та Укрзалізниці, його вдалося повернути «до життя».

«Паровоз ГР-280 із кінця липня по кінець серпня у вихідні й святкові дні курсуватиме вузькоколійкою між Іршавою, Хмільником і Виноградовом, – повідомляє Геннадій Москаль. – Він тягтиме три пасажирські вагони і один вантажний для велосипедів, дрібного вантажу та організації громадського харчування. Усі вагони – наші, тобто з Боржавської вузькоколійки. Перед транспортуванням ретро-паровоза на Закарпаття Боржавську вузькоколійку разом із залізничниками ретельно оглянули радник міністра інфраструктури України Себастіан Тролле та голова громадської організації Міхаел Шнеебергер (пан Шнеебергер свого часу з нуля відновлював вузькоколійку в Румунії). Пілотний проект із використанням ГР-280 – тільки перша частина планів із відродження Боржавської вузькоколійки».

Для довідки: Паровози серії «ГР» виготовлялися в Німеччині з 1947 по 1956 року в рамках репарації Радянському Союзу. На сьогодні в Україні збереглося всього кілька справних паровозів ГР, один із яких – у м.Гайворон на Кіровоградщині. Ще кілька паровозів цієї серії встановлені в різних містах як пам’ятники.